SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

't Lakens schaap
Geschreven door Daniel Luyckx op 09/04/2011

Mensen geinteresseerd om samen, in groep te trachten zoveel mogelijk te verwezenlijken met als enig doel het ras in stand te houden, te verbeteren, enz.
Alle ideeen en dergelijke welkom.
Groetjes en alvast bedankt

Reacties
Geschreven door Koether christophe op 04/05/2011

Al enige tijd zit ik eraan te denken mijn kudde belgische melkschapen en Vlaamse schapen met een ander ras aan te vullen, vooral een ras met veel kuddeinstinct om te drijven met een border collie.
Meer info i.v.m. graasgedrag,kuddeinstinct en cappaciteiten bij het drijven,kenmerken i.v.m. aflammeren,... zou mij interesseren. Want lakens schaap hoort zeker bij de rassen die ik op het oog heb. Groeten

Geschreven door Daniel Luyckx op 29/04/2011

Tot nu toe weinig reacties. Adressen of namen van mensen met lakense ook welkom. Groetjes

Geschreven door mieke harinck op 14/04/2011

als je mij een vacht kan bezorgen (liefst van eerste schering) dan kan ik de spin- en viltkwaliteiten van de wol eens vergelijken. regio ieper-poperinge.
miekeharinck@hotmail.com

Geschreven door Bart Vanrobays op 12/04/2011

Eens vragen aan het Favv als je een vrijstelling kan krijgen van hun taks als je meer dan 10 ZELDSZAME schapen kweekt? :) Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat je van de ?©?©ne instantie subsidies krijgt om zeldzame rassen in stand te houden (dus hoe grotere kudde hoe meer kans op slagen) en de andere "lees FAVV" er taks op vraagt! Arm Vlaanderen zou ik denken.

Geschreven door Daniel Luyckx op 10/04/2011

Sorry emailadres vergeten: ge?Ønteresseerden kunnen iets laten weten via mail : danny.luyckx@telenet.be

Geschreven door TIM ARTS op 09/04/2011

ik wil me alvast voor dit aanmelden

ikzelf heb 6 lakense ooien