SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Leuvense sinjeur
Geschreven door Thomas Linssen op 02/02/2011

Is er ergens een lijst met fokkers van deze duif. Ik heb hem nooit in het echt gezien, maar ik vind het een boeiende verschijning op de foto. Ik heb nog nooit duiven gehad. IS dit een moeilijke duif om te houden? Of kun je beter met een ronsenaar of een carneau beginnen?

groeten Thomas

Reacties
Geschreven door bram de rudder op 26/02/2011

Thomas, stuur daarvoor eens een mailtje naar Bob Restiaen. Mailadres is terug te vinden op de website. Bob is verantwoordelijke voor de neerhofdieren werkgroep. Ik vrees dat er op dit ogenblik weinig of geen dieren beschikbaar zijn bij de andere fokkers wegens al begonnen aan het kweekseizoen.

groeten

Geschreven door Thomas Linssen op 06/02/2011

De Ronsenaar dan maar, ... Da's misschien het beste. Zitten er in het Limburgse ook fokkersvan de Ronsenaar? Ik woon in Kinrooi en da's een eindje van het Gentse. En ik moet tussen 2 melk beurten komen. Verkoopt het sle op dit moment Ronsenaars?
groeten Thomas

Geschreven door Bram De Rudder op 05/02/2011

Het is erg moeilijk om de Leuvense Sinjoor te bekomen. Bovendien zijn goede exemplaren het zeldzaamst van alle Belgische duivenrassen samen met de Limburgse kraagduif. Ik heb maar weet van 2 fokkers.
Het Levend Erfgoedpark beschikt over goed fokmateriaal van Ronsenaar. Dit ras lijkt mij beter om ervaring mee op te doen, neem van mij aan dat er een aantal beginnersfouten moeten overwonnen worden bij het houden van duiven. De ronsenaar zal je als beginner meer voldoening schenken.

groeten en succes