SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

mollenplaag
Geschreven door Tim Arts op 25/12/2010

wat kan je doen tegen mollen ?
zo diervriendelijk mogelijk

Reacties
Geschreven door Karsten op 30/04/2011

Staven die trillingen veroorzaken of ultrasone geluidsgolven raad ik ook af; m'n broer had ook zoiets gekocht voor z'n tuin en de ezels in de weide ernaast werden gek toen het toestelletje geactiveerd werd. Het werkt wel maar is niet alleen dieronvriendelijk tegen mollen!

Geschreven door Karl T. op 09/04/2011

kruisbladwolfsmelk heeft wisselend resultaat, soms wel, soms niet. Er bestaan nog andere huishoudmiddeltjes maar dit zijn maar lapmiddelen vind ik.Ik meen dat de oplossing ligt in het aanvaarden van het diertje. Het is een insecteneter die veel goeds doet zodat we zijn ongemak er maar bij moeten nemen. Het is ook een teken dat je grond aantrekkelijk is door oa. aardwormen,D?® vruchtbaarmaker van gronden.

Geschreven door Henk loobuyck op 11/01/2011

blijkbaar is de juiste benaming 'kruisbladwolfsmelk'of euphorbia lathyris in het Latijn (de mollenplant dus ...)

Geschreven door Henk loobuyck op 25/12/2010

je kan een soort staaf kopen die ofwel werkt op zonne energie ofwel op batterijen en die een soort trilling ondergronds teweegbrengt waardoor de diertjes gaan vluchten ofwel een soort korrels in de molsgaten leggen die stinken naar look , waar ze een hekel aan hebben ( die je in aveve of zo kunt kopen ) ofwel kan je gewoon de molshopen laten voor wat ze zijn en ze aanvaarden ....ofwel genoeg molleplanten (ik ben nu even vergeten hoe die echt heten ...)aanplanten in je tuin want blijkbaar zijn die wel effectief tegen mollen !groeten Henk