SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Dit is ook levend erfgoed
Geschreven door bart willemsen op 05/10/2010

Hey daar levend erfgoed fans,
Ik ben al heel wat jaren met ons levend erfgoed bezig, vooral onze dieren. Ik had weet dat Belgie ook heel wat appel, peren en pruimenrassen rijk is. Maar met veel te lezen over ons Belgenlandje, ontdekte ik ook dat belgie ook gekend is geweest voor zijn sierteelt. De harde gentse is daar een mooi voorbeeld van. Dit is een azaleasoort die rond 1800 hier in belgie (meerbepaald streek van gent)is ontwikkeld door bepaalde kruisingen. Nu dit levend erfgoed is me ook zo hard beginnen te boeien dat ik een boek ben beginnen samenstellen. Dit zit nog maar in zijn begin fase, maar bevat toch al aardig wat planten. Nu ,aan iedereen die weet heeft van oude belgische plantenrassen, groenten, fruit en sierplanten ,laat me het weten a.u.b. Een naam is al voldoende, maar moest je wat ontstaansgeschiedenis kennen van deze planten zou het ook wel leuk zijn. Ben ook opzoek naar namen van Belgische dalia's. Want heb weet dat dit een plant was die zeer geliefd was bij onze belgische sierteelt kwekers. Dus deze keer eens niet de beestjes maar de plantjes. Maar toch PUUR levend erfgoed.
vriendelijke groeten Bart

Reacties
Geschreven door Rob van Opstal op 07/10/2010

tuurlijk is dat ook erfgoed, dat ook nog eens verdient om gekoesterd te worden!
kijk maar eens hoe ze er in Engeland mee omgaan.