SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Konijnen gekocht op levend erfgoeddag
Geschreven door ignace op 31/08/2010

Op de levend erfgoeddag te Wachtebeke kocht ik 2 konijnen "Blaauw van Ham" met de bedoeling er mee te kweken !
Zondagavond lagen de konijnen al lekker in het stro in hun nieuwe hokken !
Helaas vandaag toen ik om 14u thuiskwam van m'n werk had de ram de geest gegeven !
Kwam het misschien van de stress ? Wie zal het zeggen !
Heb ik een garantie op het konijn,misschien was het konijn ziek, bel ik eens naar de kweker ?
Kan SLE mij een antwoord geven ?

Ignace, lid SLE

Reacties
Geschreven door Jan Martens op 01/09/2010

Dag Ignace,
Hebt u de gegevens van de verkoper?
Misschien kan u best in contact treden met Bob Restiaen, verantwoordelijke van de neerhofwerkgroep om te kijken wie de verkoper was en eventueel te bemiddelen voor een oplossing waar iedereen mee kan leven. SLE kan enkel maar bemiddelen. De dieren werden bij aankomst op de Expo gecontroleerd door een dierenarts op gezondheid en vaccinatie-attest. Het blijven natuurlijk dieren en die zijn stressgevoelig. Ook bij kippen hebben we zo'n dingen al meegemaakt. Je kan Bob bereiken via neerhofdieren@sle.be
Succes. Jan Martens - voorzitter SLE

Geschreven door Simon Van Den Berghe op 01/09/2010

Beste Ignace,

Ik ben er bijna zeker van dat het konijnen gestorven is door de stress, de meeste konijnen die er zaten hebben wellicht nog nooit buitengekomen en nog nooit zoveel mensen,drukte gezien of gehoord.
Misschien is het best even contact op te nemen met de fokker zelf,sle kan daar denk ik niet veel aandoen.

Vriendelijke groet,

Simon Van Den berghe