SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Ervaringen met inenten van konijnen?
Geschreven door Christophe Koether op 29/08/2010

Ben dit voorjaar gestart met het houden van steenkonijnen. Momenteel zitten zeer veel wilde konijnen in onze tuin en omgeving. Inenten lijkt me niet te vermijden!? 'k zou niet graag men fokmateriaal door ziekten verliezen. Wie heeft tips of ervaringen?

Reacties
Geschreven door Alex Deconinck op 02/12/2011

Volgens mij is het inenten van konijnen niet echt nodig! Om deel te nemen aan tentoonstellingen is dit echter wel verplicht.

Geschreven door Pieter-Jan op 08/01/2011

Hallo,

Weten jullie waar je de spullen voor inenting kan kopen om zelf uit te voeren ?
Ik heb vroeger veel konijnen gehouden zonder inenten met de nodige teleurstellingen.
Ik ben van plan deze zomer te herbeginnen, maar dan met vlaamse rassen. Deze wil ik wel langer en beter houden dan mijn dwergjes in d'rtijd !

groeten, Pieter-Jan

Geschreven door bram de rudder op 08/09/2010

dag Christophe,

ik mag het inenten nog steeds zelf doen van mijn dierenarts. Er bestaat ondertussen een combivaccin voor konijnen die bescherming biedt tegen VHS ( longziekten, chinese ziekte ) voor 6 maand en tegen myxomatose voor 1 jaar.
Het zelf enten van konijnen is bijzonder eenvoudig.

groeten Bram

Geschreven door bart willemsen op 03/09/2010

Hey christophe,
Ik heb van de week gebeld naar de veearts, want mijn konijnen moeten ook ingeent worden tegen de konijnenziekte. Vroeger deed ik dat enten zelf, maar blijkbaar mag dat niet meer. Mijn veearts rade mij aan om met al mijn konijnen langs te komen of dat hij de dieren zou thuis komen inenten. Voor mijn 10 konijnen zou het rond de 40Euro kosten. Veel succes en de groeten, bart.