SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

levend erfgoed dag
Geschreven door Cedric Van de Walle op 10/08/2010

Dag SlE leden

Voor de de levend erfgoed dag kan je dieren tentoon/ te koop stellen. Waar moet je dat dan eigenlijk laten weten?

Cedric

Reacties
Geschreven door Staf Van den Bergh op 21/08/2010

De ARK 2010-3 werd op 18/08 op De Post - Gent bezorgd. Maandag of dinsdag moet die in de bus vallen.

Geschreven door Cedric Van de Walle op 20/08/2010

Ik heb de Ark nog niet ontvangen.

Geschreven door Rob van Opstal op 15/08/2010

ik kom de dieren wel gewoon bij jouw halen Ruben, is ook een mooi dagje weg.
Gegroet Rob.

Geschreven door Staf Van den Bergh op 13/08/2010

De eerstvolgende editie van De ARK (2010-3) gaat volgende week op de bus en bevat alle informatie.
Verkopers van neerhofdieren kunnen zich reeds inschrijven via de veranwoordelijke voor de Werkgroep Neerhofdieren (Bob Restien - zie gegevens op deze webstek). Men hoeft niet noodzakelijk SLE-lid te zijn maar dan betaalt men wel 10% van de verkoopsom van de dieren aan SLE als tussenkomst in de organisatie-onkosten.
Alle SLE-stamboekschapenfokkers werden persoonlijk ge?Ønformeerd via e-post of per brief i.v.m. de rammenkeuring en de eventuele verkoop van dieren. Voor schapen- en geitenhouders geldt dat alleen dieren ingeschreven in het SLE-stamboek, toegelaten worden op het Expo-terrein. Dit houdt in de verkopers lid moeten zijn.

Geschreven door provost linda op 12/08/2010

Voor wat betreft de schapen kan het wellicht niet anders dat je moet lid zijn, want er kunnen alleen stamboekdieren gekeurd worden en stamboekwerking impliceert automatisch lidmaatschap. Voor wat de hoenders betreft weet ik het niet, er is daar immers geen stamboek... Hoedanook, de contactpersonen zullen het wel verduidelijken.

Geschreven door Ruben op 12/08/2010

Is lid worden tegenwoordig verplicht?
Vroeger kon je als niet-lid ook verkopen, maar ging een percentage (ik dacht 10%) van de verkoopprijs naar de organisatie.

Geschreven door Cedric Van de Walle op 11/08/2010

Ok bedankt

Cedric

Geschreven door provost linda op 11/08/2010

Beste Cedric,
Onder het item 'contact' op de startpagina vind je alle verantwoordelijken voor elke werkgroep (hoenders,schapen,...). Naargelang wat je wil aanbieden of tentoonstellen kan je via hun e-post navragen wat je te doen staat om in te schrijven. Zij helpen je wel op weg. Ik veronderstel dat je wel al lid bent van de sle-familie...., dit is wel een vereiste om te kunnen tentoon/tekoop stellen. Wel niet te lang meer uitstellen, want de expo komt eraan en de medewerkers/ organisatoren staan voor drukke dagen (inzet waarvoor zij een pluim verdienen trouwens !). Vriendelijke groeten, Ivan en Linda.