SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

VLM: dolgedraaid?
Geschreven door michel van simaeys op 24/01/2010

Al 15 jaar hou ik schapen en kan me naast mijn hobby bezighouden met administratie die me soms mijn oren uitkomt.
Sinds 2 jaar werk ik in het buitenland en ben vergeten de VLM aangifte 2008 en verzamelaanvraag tijdig in te dienen. Mijn beperkte tijd die ik thuis ben in het weekend gaat naar familie en verzorging van de dieren en het onderhouden van de weides.
Nu heb ik een administratieve boete ontvangen van 250 Euro. Ik heb een bezwaar schrift ingediend en ondertussen mijn formulieren binnen gedaan (met enkele maanden vertraging). Met de 11 schapen die ik hou op 2 ha weides produceer ik geen mest, sla er ook geen op en hoef ook geen kunstmest te gebruiken. Dus ben ik mijn bijna blanco formulieren (op een handtekening na) persoonlijk gaan afgeven - met , ik geef het toe, enkele maanden vertraging .
7 maanden na het indienen van mijn bezwaarschrift krijg ik een aangetekende brief die me aanmaant de administratieve boete onverminderd te betalen met als reden 'u geeft toe enkele weekends nog naar huis te komen dus was u in de mogelijkheid om uw papieren in orde te brengen'.
Nu vraag ik me af of daar bij de VLM niet een paar afdelingshoofdjes wat aan het overdrijven zijn...

Reacties
Geschreven door luc bruneel op 26/01/2010

Beste,ik zou u aanraden op discrete manier kontakt op te nemen met de werkgroep schapen , als lid van steunend erfgoed.