SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Ivomec plus injectie
Geschreven door Bruneel Luc op 24/05/2009

Ik heb op aanraden Ivomec Plus gekocht 50ml voor ontwormen schapen,de advertentie spreekt van inenten tegen alle wormen voor runderen,paarden,schapen,varkens overal ter wereld.
Nu blijkt Ivomec plus niet voor schapen bestemd te zijn en zelfs gevaarlijk ? ,geen regristratie verkregen voor schapen;
op internet zijn de gegevens misleidend.Ook de veeartsen zeggen wel en neen.Wie weet er het fijne van.

Reacties
Geschreven door vannufja op 14/06/2009

Luc,
indien je beslist om imovec-plus niet te gebruiken, dan wil ik dit wel van je overkopen. Je kan mailen op volgend adres
lisette.hufkens@telenet.be

Geschreven door Michiel Martens op 24/05/2009

ivomec wordt soms ook bij pluimvee gebruikt voor ecto- en endoparasieten. Ik denk niet dat het nu nog toegelaten is voor pluimvee. Het goede zou volgens veeartsen behoorlijk effectief zijn maar ook zeker een tijdje in het systeem van het dier blijven. Voor pluimvee zeker 1 maand. Men vindt het terug in de eieren.

Geschreven door Marc Temmerman op 24/05/2009

In het verleden heb ik nog Ivomec gebruikt welke wel voor schapen bruikbaar is. De werkzame stof is ivermectinum. Behalve als ontworming heeft het ook een goede werking op schurftmijten en neushorzels. Tevens heeft het ook nog een nawerking in de uitwerpselen alwaar het product teruggevonden wordt. Dit betekent dat de microbiele werking van je mesthoop kan verstoord worden door de nawerking van het product op het microbieel leven. M.a.w. niet goed voor een goede composthoop.Ik weet wel niet of dit product gelijk is aan Ivomec Plus. De vloeistof om in te spuiten is een vrije dikke vloeistof, gebruik een iets dikkere naald. Vergeet niet de wetgeving omtrent geneesmiddelen voor dieren. Wat je vroeger zelf mocht,is nu niet steeds het geval. Soms (meestal) moet je een veearts raadplegen