SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Ne rare vent
Geschreven door Bart Courtens op 18/03/2009

Het volgende is niet meteen voor het forum maar ik wil het toch even kwijt.Gisteren ging ik m'n kuikens ophalen bij de broeierij.Vol verwachting reed ik er naartoe.Ik had namelijk een paar jonge hanen ingezet en was dus benieuwd naar het resultaat.Uit voorzorg had ik een verse lading broedeieren meegenomen.Mocht het eerste broedsel niet bevredigend zijn dan kon ik meteen de eieren daar laten.Maar het was een succes en dus was m'n dag goed.Terwijl ik m'n kuikens aan het inladen ben stapt een heer met een paar volle eierkartons in z'n handen op me af."Wat zijn dit?" vraagt hij gezond geinteresseerd."Vlaanderse Koekoek en Brugse Vechter" antwoord ik trots.Brugse Vechter?"Ja inderdaad" zeg ik en ik zie de man z'n gezicht veranderen."Verkoop je geen aantal van je kuikens" vraagt hij.Hij legt uit dat z'n mooie haan deze winter gestorven is en z'n fokseizoen naar de knoppen is."Kuikens verkoop ik niet" maar ik kan je wel helpen aan een aantal broedeieren die in m'n auto staan."Echt waar?" reageert hij alsof z'n redding nabij is.Ik vertel hem dat ik tevreden ben met dit resultaat en dat ik de eieren nu toch over heb.Dolgelukkig haalt de man meteen z'n portefeuille boven."Neenee" zeg ik,je mag ze gratis hebben.De man wil pers?© dat ik z'n geld aanneem maar omdat ik blijf weigeren neemt hij toch de eieren."Awel,gij zijt ne rare vent" reageert hij.Ik zeg hem dat z'n geld me niet interesseert want daarvoor doe ik het niet.Terwijl ik in m'n auto stap hoor ik hem zeggen tegen de bazin van de broeierij "Echt,ne rare vent."Ik gun hem nog een blik en ik zie hem breed glimlachen.

Reacties
Geschreven door Steven op 22/03/2009

Net heel geschikt voor het forum!!!

En vanaf nu hebt ge uw bijnaam.