SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Gescheperde kuddes
Geschreven door Koen Pille op 01/09/2008

Beste schapenhouders uit andere provincies,

ik had graag eens vernomen van jullie of er nog GESCHEPERDE (schaaps)kuddes in Vlaanderen rondlopen. Voor mijn eigen provincie (W.-Vl.) weet ik het wel. Wallonie telt er geen enkele, dacht ik? Dus waar lopen ze, wie is de herder, voor welke instantie werkt hij/zij, met welke schapenrassen hoeden ze en eventueel met welk hondenras werken ze?

Reacties
Geschreven door kristof sprengers op 30/10/2015

In de kempen is vzw Kemp actief!

Geschreven door Vic Dierckx op 29/10/2015

Hallo,
Is het geen goed idee om deze blog te gebruiken om alle gegevens ivm bestaande gescheperde schaapskuddes van Belgie te centraliseren (bv. per provincie)? Ik wil daar alvast aan meewerken (bv. actualiseren in tijd)!
Enkele nodige basisgegevens
1. Naam herder/eigenaar, adres, tel., mailadres,
2. Ras/aantal schapen,
3. Ras/aantal honden,
4. Begraasde gebieden,
5. Facultatief in opdarcht van, ...
Ben nieuwsgierig wanneer eerste gegevens binnen komen? Bij doorsturen naar SLE, gelieve ook terzelfdertijd door te sturen naar volgend mailadres
vicdierckx@hotmail.com
Bedankt.
Vic Dierckx

Geschreven door Karsten Van Lil op 10/01/2009

Jan Bosmans heeft en kudde in de kempen en een in Haacht, hij heeft verschilende rassen en kruisingen, allen vlot aflammerend en hij hoed ze met bordercollies. Zijn gsm nr is 0478/646608.

Geschreven door Vandyck Stijn op 01/09/2008

Hier bij ons in Wallonie hebben we Marc Morren op de hoge venen.
Verder dacht ik dat er in de buurt van Tenneville een paar jaar geleden een project gestart op een natuurterrein met een 400- tal geimporteerde scottisch blackface schapen.
Ik meen mij te herrineren dat ze daar een herder hadden voor aangesteld.
Als je wil kan ik hier eens meer info over inwinnen.