SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

rendac
Geschreven door luc bruneel op 09/06/2008

Moeten de hobbyboeren nu ook de bijdrage van 25 euro betalen voor Rendac zoals de europese richtlijnen bepalen vanaf 2008, of zijn de hobbyboeren die geen dieren aangaven bij de mestbank heden nog??? vrijgesteld van deze nieuwe bijdrage van 25 euro.
Schapen houden wordt zo een dure aangelegendheid voor een hobby.

Reacties
Geschreven door Lieven op 25/08/2008

Onlangs ook nog eens gebeld met iemand van Rendac in Denderleeuw die op mijn vraag om een factuur van 25?¢‚Äö¬¨ te sturen meldt dat dan niet nodig is als je geen mestbankaangifte doet, en het dus gratis blijft.
Is een beetje in tegenstrijd met wat ik lees hier:

http://www.sbb-belgium.com/Nederlands/Doelgroepen/Landtuinbouw/Nieuwslandbouweerdereberichten/tabid/1690/articleType/ArticleView/articleId/682/Abonnement-RENDAC-niet-alles-wordt-duurder.aspx

zijn er andere ervaringen?

Geschreven door bruneel op 14/06/2008

Vervolg, de kleine bedrijven ingeschreven via mestbank hebben van rendac een uitnodiging gehad 25 euro te betalen .Ze staan vrij deze te betalen ,doch in de begeleidende brief staat indien er geen bijdrage betaald wordt,worden de kosten bij ophalen dode dieren verhoogd naar 129 euro+BTW+kosten.
Dus ik stel de vraag als de hobbyboeren die niet zijn ingeschreven bij de mestbank ,dus niet gekend bij rendac ,deze hoge kosten zullen moeten betalen.Anders zou het voor ons rendabel zijn ook mee te draaien in betalen van de 25 euro , dan komt dit neer op een besparing in geval van ?ɬ©?ɬ©n dood dier op vijf jaar.