SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Aankoop tondeuse
Geschreven door Karsten Mainz op 10/03/2008

Ik overweeg de aankoop van een tondeuse voor het scheren van mijn schapen. Prijzen (en allicht ook de kwaliteit) lopen echter nogal uiteen. Ik ben op zoek naar een degelijk model, maar aangezien ik jaarlijks slechts een vijftiental schapen te scheren heb moet het ook niet meteen een peperduur professioneel exemplaar te zijn. Met welke tondeuses hebben jullie goede ervaringen?

Reacties
Geschreven door Karsten Van Lil op 10/01/2009

De tondeuses blijken in Nederland overigens goedkoper dan in Belgi?´ net als veel ander materiaal;-)!

Geschreven door Koen Pille op 11/03/2008

Ik moet de mening van Stijn bevestigen. Ik scheer er jaarlijks honderden en dit enkel met Heiniger. Nu reeds 10 jaar geen ander merk want ik ben er erg tevreden van. De verhouding prijs-kwaliteit is in mijn ogen Heiniger de beste keuze.

Geschreven door Vandyck Stijn op 10/03/2008

Ik heb een 5-tal jaren geleden een HEINIGER scheermachine gekocht en daar ben ik zeer tevreden van.
Ligt goed in de hand, is niet te zwaar en behoort toch wel tot de semi-professionele machines naar het schijnt.
Ik heb toen als ik me niet vergis ongeveer 400 euro betaalt.
Ik zou als ik u was een niet te lichte tondeuse kopen, omdat die misschien te vlug zal warm lopen.