SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Gents Baardkonijn
Geschreven door Liesbeth op 20/06/2016

Sinds kort hebben wij 3 Gentse Baardkonijnen, 2 jonge voedsters (1 jaar) en 1 oude ram (7 jaar). De voorouders komen uit Duffel en heb ik ook gezien. Mooie voedsters van 9 jaar oud.
De grootvader is een Vlaamse Reus; er begonnen zich wat vruchtbaarheidsproblemen voor te doen.

Nu ben ik op zoek naar een jonge ram (Gents Baardkonijn, zo 'zuiver' mogelijk), want ik wil het ras graag in ere houden. Het zijn hele mooie konijnen met een aparte uitdrukking en een zacht, rustig karakter.

Ik heb begrepen dat de kwekers van dit ras op 1 hand te tellen zijn, maar probeer het toch...

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Reacties
Geschreven door Bart Willemsen op 20/11/2016

geachte,
Ook jan Peeters, de voorzitter van de club parel der kempen heeft Gentse baardkonijnen. Hij heeft heel mijn stam opgekocht. Deze dieren komen uit de originele stam van Erik Meeuws uit duffel en zijn vermengd met het bloed van Marc van Cayzeele en uit een limburgse stam ( deze stam was mooi doorgefokt) en was dank zij deze man (naam ben ik even vergeten)dat het gentse baardje erkend is geraakt in Belgie. Veel Succes

Geschreven door Bart Willemsen op 20/11/2016

Geachte,
Ik heb zelf jaren Gentse Baardkonijnen gekweekt,en het zijn inderdaad fantastische dieren. Ik heb ze weg gedaan door omstandigheden en gedemotiveerd geraken van clubs en zo gezegde vriend kwekers!! Als ik u kan aanraden dan zou ik eens contact opnemen met de club het belgisch raskonijn en vragen Achter Marc Vancayzeele. Die heeft er zitten. In februari doen ze hun clubkampioenschap. Veel succes