SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Registratie in de on-line stamboek databank
Geschreven door Steven op 07/03/2015

Dag allemaal,

Misschien ben ik met deze vragen aan het verkeerde adres op dit forum omdat jullie als forumlezers misschien geen doorsnee schapenhouders zijn (veronderstel ik).

2 vragen:

- Hoe komt het dat (sommige) leden van SLE niet alle geboren lammeren registreren in de databank?

- Hoe komt het dat dieren niet (netjes) worden uitgeschreven (datum van verkoop of sterfte)?

Als we statistieken maken en het aantal lammeren/ooi berekenen of het aantal aanwezige dieren tellen in het stamboek dan zijn de resulaten zeer vreemd. Minder dan 1 lam/ooi en massa's schapen die > 8 jaar oud worden.

De database blijkt dus niet echt bruikbaar om "beleid" op te baseren...

Graag jullie commentaar

Reacties
Geschreven door Steven op 18/03/2015

Sam

Dank u voor de reactie. Wat zou voor u een eenvoudiger en/of bruikbaarder systeem zijn?
Of wat is er nu te omslachtig?

Groeten

Steven

Geschreven door sam duysan op 17/03/2015

Ze kunnen misschien nog meer papierwerk en kosten vragen om alles in orde te brengen. Voor iemand met een tiental schapen is dat niet veel werk, maar iemand met een kudde van een tweehonderdtal ooien is dat heel wat meer werk.
zit daar geen probleem in. kan het niet allemaal een beetje eenvoudiger.
Daarom doe ik daar al niet aan mee.

Geschreven door Bruneel luc op 09/03/2015

Hello ,
Erger nog , ik kreeg bezoek van ministerie van landbouw en visserij verleden jaar , en die hadden lijst bij van het stamboek SLE , waarop ze zich baseren , een foutje in deze en je bent erbij .