SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

pluimvee fokken en inenten voor Levend Erfgoed Expo 2014
Geschreven door Michiel op 02/12/2013

Beste fokkers van pluimvee,

Voor de expo van 2014 willen we jullie graag uitnodigen jullie overtal van de fok aan te bieden op onze expo. Zelfs indien het om een beperkt aantal gaat, kan u uw ras helpen verspreiden en loont het de moeite. De vraag naar pluimvee is steeds groot. De neerhofwerkgroep van SLE overweegt om een oplossing uit te werken voor die fokkers voor wie het enten van zijn dieren de drempel vormt om niet deel te nemen aan de verkoop. Graag horen wij van u als dat voor u het geval is. U kan ook melden wat voor u wel de grootste drempel is, als dit niet het enten is. Dit kan hier, zowel als via mail naar neerhofdieren at sle.be

Michiel Martens
Verantwoordelijke neerhofwerkgroep

Reacties
Geschreven door Michiel op 11/08/2014

Wie zijn pluimvee wil laten enten voor deelname aan de expo kan dit doen via SLE aan 0.75 euro per dier. Afspraak en contact af te spreken met Marc Crommelinck: de contactgegevens vindt u op het formulier om ringen te bestellen onder 'Neerhof'.

http://www.sle.be/neerhofdieren/ringen2014.pdf

Geschreven door Tuurvangeel op 05/07/2014

Inenten is 1 ding, maar ik zou vandaag mijn eerste kuikens gaan halen van Campines. Op dit moment nog niet erkent bij SLE, maar dat kan volgens mij niet al te lang achterblijven (nog niets van procedure gestart aangezien ze nog maar een klein jaar terug in de Kempen aanwezig zijn).
Wat ik moeilijk vind, zijn de op dit moment onbekende verwantschappen bij neerhofdieren. De vereenvoudigde registratie is een eerste, belangrijke stap, maar ook de uitgebreidere lijkt me erg interessant.
Ik heb thuis wat kippen zitten die onder 'Vlaamse Koekoek' vallen, maar of dat die stamboekwaardig zijn ed zou ik niet durven zeggen, laat staan dat ik weet met wiens kippen ik best kruis om geen te nauwe verwantschap te hebben. Ik heb ze nl ook maar ongeringd gekregen.

Zou het trouwens mogelijk zijn om de contactgegevens van WG verantwoordelijken ook voluit op de website te zetten? Ik gebruik webmail en dan kan ik die link die er nu is niet gebruiken waardoor ik dus ook niet kan mailen.

Om automatische bots te ontmoedigen zou iets als info aapje sle eenpuntje be misschien kunnen werken?