SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

Krijgen jonge mensen nog de kans om met levend erfgoed bezig te zijn?????
Geschreven door Bart Wilemsen op 15/08/2013

Hallo iedereen, wij zijn Bart en Vanessa.
Samen zijn we grote dierenvrienden en trekken ons het lot aan van vele dieren. Ik( Bart) ben al sinds mijn 13 de met levend erfgoed bezig,ben nu 34. Op de moment kweken we Gentse baardkonijnen en carneau duiven in de oudste kleurslag(met vleugelrozen en witte stuit). Maar graag zouden we ons willen inzetten voor nog enkele rassen die zeldzaam zijn( bv. Zottegems hoen, Everbergse baardkriel...e.d). Dus zijn we al een jaar opzoek naar een woning om te huren, waar we 1 met onze dieren welkom zijn. 2, waar wat grond aan is dat we kunnen starten met de kweek van andere bedreigde rassen.Maar helaas de maatschappij beslist er anders over. Of we zijn niet welkom met de beestjes, of de mensen hebben schrik van h geluid, de stank, alsof mensen niet kunnen samenleven op een nette manier met dieren. Altijd wel iets!! frustrerend en hatelijk. Hoe kan je nu als jonge mensen mee helpen je levend erfgoed te bewaren, als je in dit verstedelijkt BELGI?ã niet eens de kans krijgt.toch geven we de moed niet op en blijven gaan voor ons doel. Maar wie een helpende hand kan bieden, mag ons ook altijd contacteren.groeten Bart en vanessa

Reacties
Geschreven door Vandyck Stijn op 24/08/2013

Een goede raad? Kom naar de ardennnen, hier ben je nog wel welkom met je dieren...

Geschreven door Geeraerts Vanessa op 15/08/2013

Wij wonen in Edegem.
Wij zijn bereid om wat verder te gaan wonen maar ik (Vanessa) werk in het dierenasiel in Kontich.
Zoals eerder gemeld zijn dieren onze grootste passie en zou dus wel graag mijn werk kunnen behouden.
Alvast bedankt voor uw begrip,

groetjes

Geschreven door Steven op 15/08/2013

Dag Bart en Vanessa

Ik begrijp dat jullie al wat "bot" gevangen hebben. Dat moet inderdaad frustrerend zijn.
In welke streek zoeken jullie ?

Groeten

Steven