SLE > Forum

Forum: Ons Levend Erfgoed

Reageer op dit bericht

inenting
Geschreven door aaron op 28/07/2012

hallo ik ben aaron ik kweek nu ongeveer twee jaar mechelse kalkoenkoppen(ook brakels ,eend van vorst en ardennerkrielen)nu wil ik mijn kuikens van dit jaar dolgraag verkopen op de beurs maar moeten ze daar voor ingeent zijn zo ja hoe moet ik hokken vrijhouden voor mijn dieren op de beurs van sle en waar en waarmee moet ik ze inenten.nog een vraagje kan een witte kleurslag bij kalkoenkoppen?

Reacties
Geschreven door Michiel op 29/07/2012

Als je problemen hebt voor de inentingen, contacteer gerust de neerhofwerkgroep. Er is altijd wel een oplossing te vinden.

Geschreven door Michiel op 29/07/2012

Je kan uw dieren laten inenten door een veearts tegen pseudovogelpest en dan vraag je hem een attest voor deze inenting. Om dieren te verkopen op de expo kan je de formulieren invullen die normaal in de volgende Ark staan en opsturen of je kan ook het formulier binnenkort op de webstek downloaden. Je kan ook gewoon via e-mail laten weten met hoeveel dieren je zal komen (via 'neerhofdieren').
Witte kleurslag in kalkoenkop, is mogelijk, maar zo heb ik er nog geen levend gezien, wel op foto eens.